Czy warto zdecydować się na kampanię w radio?

Kampania w radio być może nie jest ulubioną kampanią reklamodawców, jednak pozwala nam przynieść sporo pozytywnych efektów. Pod samym względem skuteczności zajmuje ona dokładnie trzecie miejsce, pozostają za sobą telewizję i prasę. Radio jako nośnik reklamowanych treści nie może być za bardzo lekceważone.

Aby kampania w radio była skuteczna, to musi spełnić cały szereg czynników. Jednym z nich jest liczba radiowych stacji, dostępnych w krajach poszczególnych. Wszędzie tam, gdzie stacji jest sporo, znacznie większa jest skuteczność zaprezentowanych za pomocą radia reklam. Im takich stacji jest mniej, tym jest mniejsza skuteczność reklamy radiowej.

W radiowej reklamie bardzo ważną rolę odgrywa sama umiejętność wpływu na wyobraźnię słuchaczy. Ważne tutaj jest wykorzystanie umiejętne słów oraz także dźwięków, ponieważ jak potwierdzają badania – takowa kombinacja może w bardzo istotny sposób mieć wpływ na emocje odbiorców reklamy. Radio jako sam środek przekazu wyróżnia się pewną intymnością, której nie ma w prasie, jak i także w telewizji. Jak uważają słuchacze reklama, która pojawia się w radiu jest dla nich mniej irytujący od reklam w telewizyjnych.

Sporą zaletą radiowej reklamy jest to, że przy jej pomocy dotrzeć można do tych konsumentów, którzy oglądają telewizję dosyć rzadko. Radia słuchają osoby, które bardzo dużo czasu spędzają w samochodach oraz ci, którzy w swojej pracy mogą pozwolić sobie na słuchanie radiowych audycji. Inna zaleta radio jako nośnika reklamy to sama możliwość bardziej elastycznego planowania samej emisji reklam.