Elementy marketing mix w kontekście sprzedaży online – na co zwrócić uwagę?

Marketing mix to element znany każdemu współczesnemu przedsiębiorcy. Elementy marketing mix, takie jak cena, promocja, dystrybucja czy procesy to podstawowe czynniki, które powinno uwzględnić się w strategii sprzedażowej, również tej online. Na co zatem zwrócić uwagę, aby wyniki sklepu internetowego były rzeczywiście satysfakcjonujące?

Dlaczego tak bardzo lubimy zakupy online? 

Jest to pytanie z pogranicza marketingu i psychologii o motywacje klientów. Przybliżymy Wam więc sześć kluczowych motywacji zakupów online zgodnie z myślą Dave’a Chaffey’a – autorytetu w dziedzinie biznesu cyfrowego oraz e-commerce:

 

  1. lepszy dostęp do informacji o produkcie,
  2. personalizacja usług i dostosowanie do indywidualnych potrzeb,
  3. społeczność posiadająca te same zainteresowania i potrzeby,
  4. wygoda – brak ograniczeń czasowych i lokalizacyjnych,
  5. świadomość niższych kosztów zakupów,
  6. dostęp do większego i ciekawszego wyboru produktów oraz usług.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – e-commerce SEO

Search Engine Optimization to szereg czynności, których celem jest poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania oraz uzyskanie przez nią wyższej pozycji rankingowej. Elementy marketing mix dodatkowo wspierają ten proces, gdyż wskazują czynniki, na które należy zwrócić szczególną uwagę. Wiesz już, jak wiele sklepów internetowych znajduje się w sieci, każdy z nich oferuje inne możliwości – z tego powodu zestaw czynności SEO będzie się zmieniał w zależności od potrzeb. Przede wszystkim postaw na SXO, czyli połączenie SEO z potrzebami user experience (UX).

Platforma sprzedażowa

Na rynku istnieje ogromny wybór platform do prowadzenia sprzedaży online. Pozwalają one na wygodne zarządzanie produktami, usługami, kontakt z klientem, dokonywanie płatności i wysyłki czy utrzymanie bezpieczeństwa. 

Typy platform

  • abonamentowa SaaS (SkyShop, Shopify),
  • Open Source i dedykowane (Magento, WooCommerce),
  • platformy licencjonowane (SalesForce).

Jak wybrać?

Wybierając platformę, przeczytaj o wykonawcy, który świadczy usługi oraz zaletach i wadach danego typu. Zwróć uwagę na możliwość integracji z hurtowniami, systemami płatności, wysyłki czy magazynowaniem. Zobacz, czy całość jest skonfigurowana pod pozycjonowanie sklepów internetowych i czy można monitorować i analizować sprzedaż. Nie zapomnij również o hostingu – to dzięki niemu klienci mają nieprzerwany dostęp do Twoich usług. Niektóre platformy oferują swój własny hosting, który ma odciążyć działanie prywatnego serwera. 

Podsumowanie

Znając elementy marketing mix i wiedząc, jak skutecznie prowadzić sklep internetowych, masz wszystko, czego potrzeba do opracowania skutecznej strategii sprzedażowej. Wykorzystaj więc swoją wiedzę i umiejętności i zacznij działać w ramach optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, a z pewnością szybko osiągniesz wszystkie swoje cele!