
Przyczyny awarii i szybszego zużycia zawieszenia
Pamiętaj kierowco, należy sprawdzić zawieszenie w samochodzie, by znaleźć objawy stukania w okolicach kół. Podzespoły „Twojego przyjaciela” ułatwiającego Ci życie zużywają się o wiele szybciej poprzez niskie temperatury oraz sól, którą wykorzystuje się do posypywania oblodzonej jezdni. Guma i teflon w takich warunkach narażone są na twardnienie i pękanie. Oprócz tego każdego dnia dokuczają mu nierówności na drogach.
Elementy najczęściej i najszybciej zużywające się
Często samochód ulega awarii poprzez jeden zużyty element przy zawieszeniu. Do najbardziej podatnych części w zawieszeniu należą:
- sworzeń – łączy wahacz i zwrotnicę. Wybite sworznie wydają stukanie przy pracy koła oraz występuje wyczuwalny luz na kole,
- końcówka drążka kierowniczego – stanowi łącznik zwrotnicy i przekładni. Wyczuwa się luz na kierownicy i naprzemiennych skrętach słyszy się drobne stuki,
- łącznik stabilizatora – znajduje się pomiędzy kolumną McPhersona (czyli takiego zawieszenia, gdzie amortyzator zarówno tłumi jak i prowadzi) a drążkiem stabilizatora. Podczas poluzowania stuka, zwłaszcza kiedy nierówność pokonuje się jednym kołem,
- wahacz – podstawowa część. Montuje się na nich tuleje i sworznie,
- łożysko koła – występuje w piaście. Szumi, gdy nadmiernie się zużyje. Hałas potęguje się przy skrętach w daną stronę,
- amortyzator – jego zadaniem jest stabilne prowadzenie samochodu przez nierówności bez ich odczuwania. Zużyta część stuka, może wypływać z niego olej i wpływa na komfort prowadzenia. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/